مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 08:422022-05-19سياسي

5.5 میلیون ایرانی فاقد بیمه زیر پوشش بیمه سلامت


سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت گفت: برای صیانت از سلامت مردم در دو هفته اخیر پنج میلیون و 400 هزار نفر از مردم در دهک های یک تا سه که هیچ بیمه ای نداشتند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، احمد رستمی شامگاه چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج این اقدام را گام مهمی برای صیانت از سلامت مردم دانست و افزود : 41 میلیون نفر تحت پوشش این سازمان بودند که با پنج میلیون و 500 هزار نفر جدید افزوده شده به این آمار، هم اینک تقریبا 46 میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت ابراز داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد از مناطق محروم اما از فرهنگی ترین استان های کشور است.

سرپرست معاونت آمار، فناوری و اطلاعات سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: برای دهک های 4 تا 9 نیز بر مبنای استحقاق سنجی که صورت می گیرد، می توانند تحت شمول بیمه قرار بگیرند.

رستمی ادامه داد: فرانشیز آنها از 10 تا 50 درصد متغیر است و در دهک آخر باید 100 درصد حق بیمه را بدهند.

وی این اقدام را گام مهمی در پوشش همگانی بیمه دانست و افزود: در دنیا کم سابقه است که دولتی در وضعیت فعلی ایران و به رغم تحریم ها همه مردم را به گونه ای تحت پوشش بیمه قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5.5 میلیون ایرانی فاقد بیمه زیر پوشش بیمه سلامت

5.5 میلیون ایرانی فاقد بیمه زیر پوشش بیمه سلامت