مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 15:322022-05-18بين الملل

عطوان: ائتلاف آمریکایی-اسراییلی در خلع سلاح مقاومت شکست خواهد خورد


تحلیلگر برجسته جهان عرب ضمن اشاره به سیاست های ائتلاف آمریکایی-صهیونیستی در انتخابات لبنان، آنان را در خلع سلاح مقاومت شکست خورده توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته جهان عرب در سرمقاله روزنامه اینترنتی رای الیوم چاپ انگلیس ضمن ارائه تحلیلی درخصوص نتایج انتخابات پارلمانی لبنان، به شکست پروژه آمریکایی-صهیونیستی در خلع سلاح مقاومت اشاره کرد.

عطوان در مقدمه یادداشت تحلیلی خود هدف از برگزاری انتخابات پارلمانی در لبنان را اصلاح نظام سیاسی حاکم هر چند جزیی و همچنین نجات کشور از بحران های خفقان اقتصادی توصیف کرد و سپس نتایج اولیه آن را تکان دهنده دانست.

وی به برخی تحلیل ها درخصوص احتمال از دست دادن اکثریت پارلمانی برای احزاب محور مقاومت اشاره می کند و از دست دادن کرسی های پارلمان توسط احزاب همسو با حزب الله نظیر متحدان مسیحی اش را منجر به تشدید بحران سیاسی و پیامدهای اقتصادی ویرانگر آن و حتی فروپاشی اجتماعی توصیف می کند.

سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت: درست است که ائتلاف حزب الله و امل موفق شد تمامی کرسی های متعلق به جریان شیعه (27کرسی) را دوباره به دست آورد، اما مشکل اینجاست که برخی از متحدان آن در سایر جریان ها و طیف های سیاسی کرسی های زیادی را از دست دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطوان: ائتلاف آمریکایی-اسراییلی در خلع سلاح مقاومت شکست خواهد خورد

عطوان: ائتلاف آمریکایی-اسراییلی در خلع سلاح مقاومت شکست خواهد خورد