مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 02:572022-05-17بين الملل

خاویر سولانا: بایدن راهی برای بازگشت به برجام پیدا کند


دبیر کل اسبق ائتلاف ناتو و نخست وزیر اسبق سوئد در مقاله ای از دولت آمریکا خواسته اند راهی برای بازگشت به توافق هسته ای برجام پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خاویر سولانا ، سیاستمدار سرشناس اروپایی که قبلاً سمت هایی مانند دبیر کل ائتلاف ناتو، نماینده عالی سیاست امنیتی و خارجی مشترک اتحادیه اروپا و دبیرکل شورای اتحادیه اروپا را به عهده داشته در مقاله ای مشترک با کارل بیلد ، نخست وزیر اسبق سوئد در روزنامه واشنگتن پست بر ضرورت بازگشت آمریکا به برجام تأکید کرده اند.

سولانا و بیلد در این مقاله هشدار داده اند چنانچه آمریکا و کشورهای غربی نتوانند برجام را به مسیر اصلی خود برگردانند تنش ها با تهران افزایش خواهد یافت.

نگارندگان مقاله با اشاره به تصویب طرحی در مجلس سنا درباره ایران نوشته اند سناتورها در این مصوبه از دولت بایدن خواسته اند به توافقی با ایران دست پیدا کند که در آن مسائل غیرهسته ای هم پوشش داده شده است.

آنها چنین پیشنهادی را عاملی دانسته اند که تقریباً به طور قطع به شکست در حصول توافق منجر خواهد شد.

نگارندگان خاطرنشان کرده اند: همزمان در تهران، اشتها برای توافق رو به کاهش است زیرا رییس جمهور ابراهیم رییسی درباره دو برابر شدن فروش نفت ایران از زمان روی کار آمدن او در آگوست گذشته، علی رغم تحریم ها ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاویر سولانا: بایدن راهی برای بازگشت به برجام پیدا کند

خاویر سولانا: بایدن راهی برای بازگشت به برجام پیدا کند