مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 14:272022-05-17بين الملل

لاوروف: لندن و واشنگتن مذاکره کنندگان اوکراینی را هدایت می کنند


سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که غرب به دنبال طولانی کردن بحران اوکراین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که هشتاد و سه روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین می گذرد، دیپلمات ارشد مسکو بار دیگر از مواضع واشنگتن و لندن در قبال بحران اوکراین بشدت انتقاد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک از سخنان سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست امروز سه شنبه درباره عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خبر داد.

روسیه در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری های دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را آغاز کرد.

مقام های مسکو بارها تأکید کرده اند که تنها به دنبال خلع سلاح و نازی زدایی اوکراین هستند و به دنبال اشغال یا هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی نیستند.

وزیر خارجه روسیه در سخنان روز سه شنبه خود به شدت به مواضع آمریکا و انگلیس در قبال بحران اوکراین تاخت و گفت: واشنگتن و لندن در حال هدایت کردن گروه مذاکره کننده اوکراینی هستند .

سرگیی لاوروف در ادامه به مذاکرات روسیه و اوکراین به میزبانی ترکیه اشاره کرد که طی آن حتی صحبت هایی درباره احتمال دیدار سران روسیه و اوکراین مطرح شد اما با گذشت زمان و تشدید درگیری ها، اختلافات دو طرف شدت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: لندن و واشنگتن مذاکره کنندگان اوکراینی را هدایت می کنند

لاوروف: لندن و واشنگتن مذاکره کنندگان اوکراینی را هدایت می کنند