مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 13:322022-05-17بين الملل

تسهیل تجارت در دستور کار کشورهای آسیای مرکزی


نخستین نشست کشورهای منطقه آسیای مرکزی با موضوع تسهیل تجارت به میزبانی قزاقستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، اولین نشست کشورهای منطقه آسیای مرکزی برای تسهیل تجارت در قزاقستان برپا شد.

این اولین نشست منطقه ای سه روزه کشورهای آسیای مرکزی با عنوان از نقشه راه ملی تا اصلاحات منطقه ای است که در چارچوب پروژه Ready4Trade مرکز تجارت جهانی توسط اتحادیه اروپا تامین مالی و برگزار می شود.

سخنرانان کلیدی از قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان در چارچوب این نشست گردهم آمدند تا در مورد مسائل و راه حل های مشترک برای تسهیل رویه های تجاری با هدف تعمیق بیشتر تجارت بین منطقه ای و بین المللی گفت و گو کنند.

در جریان این نشست نمایندگان ارگان ها، ادارات و انجمن های مجاز و همچنین نمایندگان اتحادیه اروپا و مراکز تجارت بین الملل نیز شرکت کردند.

بیش از 80 شرکت کننده از آسیای مرکزی و اروپا در جریان این نشست روندهای جدید و هم افزایی در تسهیل تجارت برای تعمیق همکاری های منطقه ای را بررسی کردند.

این رویداد به پلت فرمی برای دستیابی به اجتماع در خصوص اصلاحات تسهیل رویه ای که نیاز به هماهنگی دوجانبه و منطقه ای و تعیین اولویت ها برای اجرای آنها در چارچوب این پروژه تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیل تجارت در دستور کار کشورهای آسیای مرکزی

تسهیل تجارت در دستور کار کشورهای آسیای مرکزی