مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 15:222022-01-28سياسي

کاخ ایرانیان در منطقه حفاظت شده ارژن - پریشان تخریب شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، علی فرزام سرپرست منطقه حفاظت شده ارژن اظهار کرد: در مورخ 5 بهمن ماه 1400  به منظور اجرای دستور احکام صادره از  شعبه 12 دادگاه عمومی حقوقی شیراز و اجراییه صادره از شعبه 9 اجرای احکام حقوقی شیراز،  4332 مترمربع از اراضی تصرف شده و مستحدثات احداثی غیر قانونی کاخ ایرانیان در منطقه حفاظت شده ارژن - پریشان قلع و قمع شد.

وی گفت: اراضی تصرف شده ضمن اعاده وضع به حال سابق به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران بازپس گرفته شد.

سرپرست منطقه حفاظت شده ارژن ادامه داد: این عملیات  از ساعت 11 صبح در با همکاری پرسنل پاسگاه انتظامی دشت ارژن، کارشناسان و ماموران اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس آغاز شد و تا ساعت 16 همان روز ادامه یافت.

فرزام خاطرنشان کرد: امروزه مناطق حفاظت شده باتوجه به خدمات گسترده ای که رفاه زیستمندان کره زمین را فراهم می کند و به عنوان میراث عمومی تکیه گاه اصلی مقابله با تغییرات آب و هوایی، مورد توجه روز افزون واقع شده است.

وی همچنین اضافه کرد: تغییرکاربری اراضی  جنگلی و مرتعی موجب کاهش شدید خدمات و کارکرد اکوسیستم های طبیعی می شود که با توجه به بحران های زیست محیطی بوجود آمده ناشی از فعالیت های مخرب توسعه ای انسان، پایداری زیست بشر مورد تهدید قرار گرفته  است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ ایرانیان در منطقه حفاظت شده ارژن - پریشان تخریب شد

کاخ ایرانیان در منطقه حفاظت شده ارژن - پریشان تخریب شد