مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 15:322022-01-27بين الملل

پارلمان سوریه: درگیری های الحسکه نقشه آمریکاست


فراکسیون نظامی پارلمان سوریه حوادث استان «الحسکه» را طرحی برای ادامه حضور نظامیان آمریکایی در سوریه دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فراکسیون نظامی پارلمان سوریه امروز (پنج شنبه) به درگیری میان تروریست های داعش با شبه نظامیان کُرد در استان الحسکه در شمال شرق سوریه واکنش نشان داد و آن را طرح و نقشه آمریکایی ها برای ادامه اشغالگری دانست.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، در بیانیه این فراکسیون آمده است که حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه، هیچ عنوانی جز اشغالگری ندارد و دولت آمریکا با نقض تمامیت ارضی و اشغال بخش هایی از سوریه، قطعنامه های 1514 و 2625 شورای امنیت سازمان ملل را به روشنی نقض کرده است.

در این بیانیه تأکید شده است که حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه هیچ توجیهی نداشته و با هیچ کدام از مجوزهای سازمان ملل برای حضور نظامی در خارج مرزها، تطابقت ندارد و اینکه آمریکا با پشتیبانی از طرح تجزیه شمال شرق سوریه حقوق مدنی و سیاسی اکثریت مردم سوریه را نقض می کند.

فراکسیون نظامی پارلمان سوریه در ادامه به درگیری هفت روز گذشته تروریست های داعش در زندان الحسکه با شبه نظامیان کُرد موسوم به قسد اشاره کرد و گفت که حوادث الحسکه برنامه و طرحی برای ادامه اشغالگری آمریکا در این منطقه است و این کشور قصد دارد با توانمندسازی قسد بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان سوریه: درگیری های الحسکه نقشه آمریکاست

پارلمان سوریه: درگیری های الحسکه نقشه آمریکاست