مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 07:272022-01-27اقتصادي

باران پاییزی به کشاورزی ساوه جان دوباره بخشید


مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوه گفت: بارش های خوب پاییزی در سال جاری موجب شد تا بخش قابل توجهی از مزارع شهرستان به کشت پاییزه اختصاص یابد.

- حسن شریفی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: افزون بر 45 هزار هکتار از اراضی این شهرستان در سال جاری زیر کشت محصولات پاییزه شامل گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم و کلزا رفت.

وی با اشاره به خشکسالی سال گذشته و کاهش میزان بارش ها نسبت به مدت مشابه گفت: کمبود بارش های سال گذشته و افت فعالیت کشاورزی موجب شد تا کشاورزان از نظر تامین منابع مالی با چالش مواجه شوند.

بر این اساس به دلیل نبود توانایی مالی لازم در ابتدای کشت پاییزه رغبت کمتری برای فعالیت کشاورزی در شهرستان وجود داشت.

این مقام مسئول در جهادکشاورزی ساوه افزود: با اعلام دولت مبنی بر خرید تضمینی گندم انگیزه کشاورزان برای کشت پاییزه احیا و بیشتر شد و با رغبت بیشتری اقدام به کشت پاییزه کردند.

با بارش های مطلوب پاییزه، به مقدار کافی و در زمان مناسب، موجی از خوشحالی در بین کشاورزان ایجاد شد و سطح سبز مناسب و پوشش مطلوبی از کشت گندم و جو در سطح شهرستان شکل گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که با بارش های مناسب در فصل زمستان شاهد برداشت حداکثری مزارع گندم و جو باشیم و مانند سال گذشته دچار خشکسالی نشویم و آسیب و صدمه ای که ناشی از کاهش بارش ها بوده تکرار نشود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باران پاییزی به کشاورزی ساوه جان دوباره بخشید

باران پاییزی به کشاورزی ساوه جان دوباره بخشید