مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 17:422022-01-26اجتماعي

شبیخون باغ شهرها به فرهنگ عمومی جامعه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، باغ شهرها یا باغ ویلا، سکونتگاه های لوکسی هستند که در فضای دور از شهر و به طور عمده در مناطق خوش آب و هوا که بستر مناسب برای کشاورزی و رشد و پرورش گیاه فراهم است، قرار دارد و طبقات مرفه جامعه برای تفریحات خود اقدام به احداث یا خرید آن کرده اند.

بسیاری از باغ شهرها با خرید زمینهای کشاورزی، دیوارکشی و تبدیل آن به باغ ویلای مجلل در مجاورت سکونتگاه های ساده روستایی احداث شده اند و نه تنها با خرید زمین روستاییان و تغییر کاربری آن، اقتصاد روستا را از بین برده اند بلکه حضور طبقه متمول شهری با فرهنگ تجمل، مصرف گرایی در بافت سنتی و فرهنگ غنی و اصیل روستایی، سبب گسست اجتماعی و تغییرات منفی فرهنگ روستایی شده اند.

باغ شهرها؛ وصله ای نامتجانس در کنار روستاها باغ شهرها، وصله نامتجانسی هستند که به روستاها زده شده اند، چرا که خانه های مجلل هزار متری در جوار سکونتگاه های ساده و کوچک روستایی ساخته شدند.

افرادی که به لحاظ سبک زندگی، پوشش، قید و بندهای رفتاری و اجتماعی هرگز با بافت روستا همخوانی نداشته و ندارند و برای تفریح لاکچری خود به باغ ویلاها می آیند، در جوار مردم ساده و سختکوش روستا قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبیخون باغ شهرها به فرهنگ عمومی جامعه

شبیخون باغ شهرها به فرهنگ عمومی جامعه