مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 11:272022-01-26بين الملل

غرب کمک بشردوستانه به افغانستان را مشروط کرد


دیپلمات های غربی پس از دیدرار با هیات طالبان افغانستان در جریان سفر به نروژ، ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان را به بهبود وضعیت حقوق بشری در این کشور منوط دانستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیات طالبان افغانستان در روز آخر نخستین سفر خود به اروپا از زمان قدرت گیری مجدد در اوت 2021، گفت وگوهایی را با چند تن از دیپلمات های غربی به صورت غیر علنی برگزار کرد.

طالبان افغانستان به دنبال به رسمیت شناخته شدن در سطح بین المللی و دریافت کمک های مالی است.

وضعیت حقوق بشر در افغانستان از زمان بازگشت مجدد این گروه به قدرت در اوت سال گذشته میلادی به سرعت رو به وخامت گذاشت، زمانی که کمک های بین المللی به ناگاه قطع شد و میلیون ها نفر در افغانستان اکنون با گرسنگی پس از خشکسالی شدید روبرو هستند.

توماس نیکلاسون ، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان در توییتر خود بر ضرورت دسترسی به مدارس ابتدایی و متوسطه برای پسران و دختران در سراسر افغانستان در آغاز سال تحصیلی در ماه مارس تاکید کرد.

هیات طالبان به سرپرستی امیر خان متقی، وزیر امور خارجه افغانستان با برتران لرتولاری، مقام ارشد وزارت خارجه فرانسه، نایجل کیسی فرستاده ویژه دولت لندن و اعضای وزارت خارجه نروژ دیدار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرب کمک بشردوستانه به افغانستان را مشروط کرد

غرب کمک بشردوستانه به افغانستان را مشروط کرد