مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 08:472022-01-26بين الملل

«ایرانی ها» بیشتر به چه کشورهایی «مهاجرت» می کنند؟


260 میلیون نفر از جمعیت دنیا خارج از کشور خود زندگی می کنند که از این میزان حدود 91 درصد را مهاجرت های «اختیاری و خودخواسته» و حدود 9 درصد را مهاجرت های «اجباری یا پناه جویی» شامل می شود.

- دبیر مرکز مطالعات جمعیت در ادامه با اشاره به کشورهای مهاجرفرست به ایران، بیان می کند: کشورهایی که بیشترین مهاجر را به ایران فرستاده اند عبارت از افغانستان، عراق، پاکستان، آذربایجان و ترکیه هستند.

وی این را هم می گوید که نکته ای که درمورد مهاجرفرستی در کشور باید موردتوجه قرار داد این است که باید راهبرد مشخص و سیاست کلان دقیقی در این زمینه داشته باشیم؛ اما متاسفانه نداریم.

علی رغم وجود مجموعه هایی مانند شورای اجتماعی وزارت کشور و رصدخانه مهاجرت که مشغول رصد موضوع مهاجرت هستند، اما مدیریت مسئله مهاجرت، متولی و مدیریت مشخصی ندارد و این درحالیست که مسئله مهاجرت بر روی شاخص های جمعیتی به لحاظ کیفی بسیار اثرگذار است.

قاسمی با اشاره به اینکه تاثیر مهاجرت روی شاخص های جمعیتی بیشتر از آن که روی کمیت جمعیت اثرگذار باشد بر روی کیفیت جمعیت اثر می گذارد، ادامه می دهد: در حوزه مهاجرفرستی، بیش از 55 درصد ایرانیانی که از ایران به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند، تحصیلات دانشگاهی دارند اما در مقابل کمتر از 5 درصد از اتباع بیگانه ای که به ایران مهاجرت می کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ایرانی ها» بیشتر به چه کشورهایی «مهاجرت» می کنند؟

«ایرانی ها» بیشتر به چه کشورهایی «مهاجرت» می کنند؟