مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 22:422022-01-24بين الملل

وزارت برق عراق به وزارت دارایی عراق: پول ایران را بدهید


بحران کمبود برق و گاز در زمانی که دمای بیشتر استان های عراق به زیر صفر درجه سانتیگراد رسیده است بار دیگر به این کشور بازگشته است؛ بر این اساس سخنگوی وزارت برق از وزارت دارایی خواست تا بدهی های عراق به ایران بابت واردات گاز را بپردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع رسای صوت العراق (صدای عراق) امروز (دوشنبه) در گزارشی به بازگشت بحران کمبود برق و گاز به استان های این کشور اشاره کرده و نوشته است: بحران برق در زمان حساسی که دمای هوا در بیشتر استان های عراق به زیر صفر درجه سانتیگراد رسیده، به صحنه بازگشته است.

در همین حال وزارت برق عراق دلیل بازگشت این بحران را خاموش شدن خطوط انتقال انرژی برق دانسته و گفته است که این عامل باعث از دست دادن یک هزار و 100 مگاوات انرژی برق عراق شده است.

سال هاست که عراق برای واردات یک هزار و 200 مگاوات برق و همچنین گاز برای تغذیه نیروگاه های برق محلی تنها به ایران متکی بوده است.

در عین حال متخصصان امور اقتصادی عراق معتقدند که می توان بسیاری از نیروگاه های ترکیبی را به عنوان جایگزین موقت گاز ایران احیا کرد.

این گزارش با اشاره به اینکه عراق 19 تا 21 هزار مگاوات انرژی برق تولید می کند، در حالی که نیاز واقعی آن بیش از 30 هزار مگاوات است به نقل از سخنگوی وزارت برق این کشور آمده است که متوقف شدن چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت برق عراق به وزارت دارایی عراق: پول ایران را بدهید

وزارت برق عراق به وزارت دارایی عراق: پول ایران را بدهید