مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 15:172022-01-24بين الملل

ورود تنش آمیز دو ناو هواپیمابر آمریکایی به دریای جنوبی چین


وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد دو فروند ناو هواپیمابر با شناورهای همراه خود وارد دریای جنوبی چین شده اند تا آنچه که «مقابله با نفوذ شرورانه» به عنوان مأموریت آنها گفته شده را انجام دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش زایی های آمریکا و کشورهای غربی در شرق آسیا، امروز (دوشنبه) دو ناوگروه نیروی دریایی آمریکا وارد دریای جنوبی چین شدند.

وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه ای اعلام کرد که دو فروند ناو هواپیمابر این کشور با شناورهای همراه خود به منظور تمرین و آموزش وارد دریای جنوبی چین شده اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز یکی از فرماندهان ارشد نیروی دریایی آمریکا می گوید این اقدام با هدف اطمینان دادن به متحدان و نشان دادن عزم این کشور برای مقابله با نفوذ شرورانه است.

این منطقه آبی مورد مناقشه، یکی از مناطق بسیار تنش بین آمریکا و چین است، جایی که پکن می گوید بخش بزرگی از این آبراه جزو قلمرو سرزمینی آنهاست و پایگاه های نظامی در جزایر مصنوعی در آنجا ساخته است.

کشتی های نیروی دریایی آمریکا با هدف آزار دادن چین و نقض حاکمیت این کشور در این آبراه، به طور معمول در نزدیکی این جزایر حرکت می کنند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا توضیح داد که ناوهای هواپیمابر یو.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود تنش آمیز دو ناو هواپیمابر آمریکایی به دریای جنوبی چین

ورود تنش آمیز دو ناو هواپیمابر آمریکایی به دریای جنوبی چین