مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 12:122022-01-24پزشكي

کرونا و افزایش خطر پوکی استخوان و راه مقابله با آن


یک کارشناس تغذیه با تاکید براینکه شیوع همه گیری کروناویروس، منجر به افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان شده است، لزوم توجه به راهکارهای مطرح شده از سوی متخصصان برای مقابله با این بیماری غیرواگیر خطرناک را مورد تاکید قرار داد.

- زهرا اسفندیاری دوشنبه 4 بهمن در یک کارگاه آموزش تغذیه گفت: پوکی استخوان که از آن به عنوان یک بیماری خاموش یاد می شود، یک بیماری غیرواگیر است که در آن استخوان ها پوک، متخلخل، ضعیف و شکننده می شود و تا زمانی که یک استخوان نشکند، علایمی از خود بروز نمی دهد.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: در همه انسان ها برداشت کلسیم از استخوان ها بعد از 30 سالگی آغاز می شود، اما در افرادی که فعالیت بدنی کمی دارند یا رژیم غذایی نامناسب دارند که مصرف لبنیات ناکافی و مصرف نمک بالا باشد، برداشت کلسیم از استخوان ها بیشتر است.

او گفت: با ایجاد محدودیت ها و قرنطینه خانگی در دوران کرونا، خطر پوکی استخوان شایع تر شده است، علاوه بر این عواملی همچون کم تحرکی، تغذیه نامناسب، افزایش مصرف غذاهای فرآوری شده و حاوی نمک زیاد، مصرف ناکافی لبنیات و کمبود ویتامین D، از عوامل مهم پوکی استخوان در دوران کرونا محسوب می شود.

این کارشناس مرکز بهبود تغذیه مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز تاکید کرد که با به کارگیری توصیه های غذایی و ورزشی می توان با بیمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و افزایش خطر پوکی استخوان و راه مقابله با آن

کرونا و افزایش خطر پوکی استخوان و راه مقابله با آن