مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 10:322022-01-23بين الملل

دژ معبد باستانی نوشیجان ؛ نخستین الگوی معماری ایرانی


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری ملایر و سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی نوشیجان گفت: یکی از شاخص ترین و مهمترین محوطه مادی، تپه نوشیجان در دشت ملایر است که در سال 1965 شناسایی شد و در طی سال های 1967 تا 1977 توسط هیأتی به سرپرستی دیوید استروناخ مورد .

- "دژ معبد باستانی نوشیجان"؛ نخستین الگوی معماری ایرانی ایسنا/همدان رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری ملایر و سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی نوشیجان گفت: یکی از شاخص ترین و مهمترین محوطه مادی، تپه نوشیجان در دشت ملایر است که در سال 1965 شناسایی شد و در طی سال های 1967 تا 1977 توسط هیأتی به سرپرستی "دیوید استروناخ" مورد کاوش و مطالعه قرار گرفت و امروز به عنوان نخستین الگوی معماری ایرانی به شمار می رود.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری ملایر و سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی نوشیجان گفت: یکی از شاخص ترین و مهمترین محوطه مادی، تپه نوشیجان در دشت ملایر است که در سال 1965 شناسایی شد و در طی سال های 1967 تا 1977 توسط هیأتی به سرپرستی دیوید استروناخ مورد کاوش و مطالعه قرار گرفت و امروز به عنوان نخستین الگوی معماری ایرانی به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ ابراهیم جلیلی با بیان اینکه داده های این کاوش در برگیرنده اطلاعات بسیار با ارزش و کلیدی است که دیگر محوطه های منسوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دژ معبد باستانی نوشیجان ؛ نخستین الگوی معماری ایرانی

دژ معبد باستانی نوشیجان ؛ نخستین الگوی معماری ایرانی