مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 21:072022-01-22بين الملل

اعتراض جلیقه زرد های فرانسه به گواهی واکسن


طرفداران جنبش جلیقه زرد های فرانسه روز شنبه در اعتراض به گواهی واکسیناسیون و دیگر محدودیت های کرونایی اعمال شده در این کشور، در پاریس تجمع کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به نقل از اسپوتنیک، طبق پیش نویس قانونی جنجال برانگیز که در فرانسه به تصویب رسید، برای حضور در اماکن عمومی یا سفر بین مناطقی مختلف این کشور با وسائط نقلیه عمومی، به گواهی واکسیناسیون نیاز است و ارائه تست منفی پی سی آر از این پس کافی نیست.

در همین راستا، جلیقه زرد های فرانسه طبق روال معمول شنبه ها، تظاهرات دیگری را در پاریس برگزار کردند تا به قانون جدید معترض شوند.

به گفته سازمان دهندگان این تظاهرات، طرح جدید همچنین مغایر با اصلاحات بازنشستگی، مساله بیکاری و سیاست های مالی کابینه فرانسه است.

جنبش جلیقه زرد ها در فرانسه که از نوامبر 2018 میلادی و در اعتراض به افزایش مالیات سوخت در فرانسه، شنبه هایی متوالی تظاهرات مردم فرانسه را به دنبال داشت، در بدو امر، بر پایه نیاز هایی اقتصادی از جنس نسل دوم حقوق بشری بود که البته ابعاد گسترده تری یافته و مواردی از حقوق نسل اول را نیز نشانه گرفت.

مجلس ملی فرانسه به تازگی با 215 رای موافق، لایحه ای را قانونی کرد که بر پایه آن شهروندان این کشور به منظور استفاده از خدمات اماکن عمومی سرپوشیده ناگزیر به ارائه گذرنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض جلیقه زرد های فرانسه به گواهی واکسن

اعتراض جلیقه زرد های فرانسه به گواهی واکسن