مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 13:372022-01-21بين الملل

بازگشایی مجدد سفارت اتحادیه اروپا در افغانستان


طالبان اعلام کرد که ماموریت دیپلماتیک اتحادیه اروپا در افغانستان مجددا به راه افتاده و گفت که با دیدارهای متوالی، اکنون طرفین به فهمی مشترک رسیده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری بیزنس استاندارد، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه دولت طالبان گفت، اتحادیه اروپا رسما سفارت خود را بازگشایی کرده و در کابل حضور دائمی خواهد داشت.

بلخی در توییتی نوشت: به دنبال دیدارهای متوالی و حصول فهمی مشترک با نمایندگان اتحادیه اروپا، این اتحادیه به صورت رسمی سفارت خود در افغانستان را بازگشایی و فعالیت خود را آغاز کرده است؛ این اتحادیه در کابل حضوری دائمی خواهد داشت.

وی افزود: افزون بر کمک بشردوستانه 220 میلیون یورویی، اتحادیه اروپا 268 میلیون یوروی دیگر نیز به عنوان کمک به افغانستان اعلام کرده و بخشی را برای حقوق معلمان در نظر گرفته است، که مورد استقبال ماست.

تا کنون هیچ کشوری به صورت رسمی طالبان را که در ماه اوت سال گذشته به قدرت رسید، به رسمیت نشناخته است و در اوایل هفته جاری، نخست وزیر دولت طالبان از کشورهای مسلمان خواست که در به رسمیت شناختن طالبان پیشقدم شوند.

اتحادیه اروپا در سپتامبر سال گذشته پنج معیار را برای تعامل با دولت طالبان معرفی کرد، از جمله رعایت حقوق بشر – خصوصا حقوق زنان و دختران – و تشکیل دولتی فراگیر که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی مجدد سفارت اتحادیه اروپا در افغانستان

بازگشایی مجدد سفارت اتحادیه اروپا در افغانستان