مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 08:402022-01-19اقتصادي

فارغ از کار در آرزوی پشت میز نشینی!


بدنبال گسترش جوانانی که از تحصیلات آکادمیک برخوردار هستند در جامعه میزان تقاضا برای شغل به ویژه کارهای دولتی به شدت افزایش می یابد.

- این فرهنگ و نگرش داشتن شغل اداری و دولتی به یک آفت در جامعه تبدیل شده و در کنار این نگرش؛ باتوجه به مسایل و مشکلات اقتصادی تمایل برای مشاغل فنی،تولیدی و کار آفرینی کاهش یافته است.

طبق نظر کارشناسان و متخصصان امر دلیل عمده گسترش تمایلِ اشتغال به شغل پشت میز ی و اداری ناشی از عدم توجه به ارائه آموزش مهارت های شغلی به فارغ التحصیلان دانشگاهی است ، مهارت های که اگر به دانشجویان در زمان تحصیل ارائه می شد بعد فارغ التحصیلی در سریع ترین زمان ممکن جذب بازار کار می شدند و آینده کاری بهتری نسبت به شغل اداری داشتند.

جوانان بدنبال کار اداری هستند حسنی دارنده یک کارگاه مبل سازی، نزدیک 20سال است که در شغل مبل سازی و محصولات چوبی مشغول است و دیپلم فنی دارد، به ایسنا گفت: در کنار درس خواندن شاگردی هم می کردم و بعد از اینکه دیپلم گرفتم با اندک سرمایه شروع به کار کردم.

این تولید کننده محصولات چوبی با اشاره به اینکه یک شاگرد دارد و می تواند 3نفر دیگر را نیز در کارگاه خود مشغول به کار کند ، یاد آور شد: متاسفانه با وجود مشکلات اقتصادی و بیمه می توانم چند نفر دیگر را قبول کنم که در کنار من این حرفه را بیاموزند و برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارغ از کار در آرزوی پشت میز نشینی!

فارغ از کار در آرزوی پشت میز نشینی!