مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 20:252022-01-18دانش

هویت شیعی آذری ها وجه ممتاز آنهاست


دبیر اولین همایش نقش هویتی شیعی در همبستگی آذری های جهان در اردبیل گفت: هویت اصیل آذری ها در اعتقادات دینی و شیعی وجهه ممتاز و شاخص آنهاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهنام صحرانورد عصر سه شنبه در همایش نقش هویت شیعی در همبستگی آذری های جهان که همزمان با 19 ژانویه گرامیداشت روز آذری های مسلمان جهان در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این نشست تخصصی با حضور اساتید دانشگاه و میهمانان کشوری برگزار شد تا طرح اندیشه ها و دیدگاه های مختلف را در این زمینه شاهد باشیم.

وی عناصر هویت ساز آذری ها را در سال های گذشته اعتقادات شیعی، دینی و باورهای مکتبی عنوان کرد و گفت: این عناصر به قوام بخشی و دوام بخشی وحدت و یکپارچگی امت شیعی آذری کمک کرده و بیش از هر زمان دیگر چهره ممتاز آنها را نمایان کرده است.

دبیر اولین همایش نقش هویتی شیعی در همبستگی آذری های جهان در اردبیل تصریح کرد: در قالب این گفتمان سعی بر این است تا با محوریت هویت شیعی نقش آذری ها و یکپارچگی آنها در جهان اسلام مشخص شده و بیش از هر زمان دیگر شاخصه ها و اقدامات مؤثر در این حوزه به خوبی نمایان شود.

صحرانورد افزود: در 3 دهه اخیر و با آزادی امت اسلامی و شیعی در آذربایجان حرکت های خوبی را در این کشور در پاسداری از این مواریث ارزشمند شاهد هستیم که قطعاً روز به روز بر تقویت این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هویت شیعی آذری ها وجه ممتاز آنهاست

هویت شیعی آذری ها وجه ممتاز آنهاست