مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 06:202022-01-18فرهنگي

چرا برخی هنرمندان رغبتی به حضور در جشنواره تئاتر فجر ندارند؟


حسین کیانی جزو نسلی است که در نیمه دوم دهه هفتاد به بدنه تئاتر پیوستند، جوانانی با انگیزه و پرشور که در دل جشنواره تئاتر فجر و به واسطه حضور در این رویداد هنری شناخته شدند.

- بعضی از آنان جایزه بگیر بودند و برخی نه ولی مهم این بود که هم تماشاگر برای دیدن آثار آنان در جشنواره هیجان داشت و هم خودشان شوق حضور در این رویداد را داشتند اما حالا خیلی سال است که جشنواره تئاتر فجر دیگر آن جذابیت را برای این نسل ندارد و به خوبی نتوانسته از سرمایه هایی که خود معرفی کرده، بهره برداری کند.

فراموش نکنیم منظور این نیست که این چهره ها حتما به عنوان شرکت کننده در جشنواره حضور داشته باشند بلکه جشنواره تئاتر فجر می تواند در گروه های انتخاب، داوری و شورای سیاست گذاری خود از وجود آنان بهره مند شود.

هرچند این اتفاق گاه گاهی رخ داده ولی ظاهرا برنامه ریزی مدونی برای آن نداریم.

حالا حسین کیانی به عنوان یکی از هنرمندان این نسل در گپ و گفت نه چندان طولانی خود با ایسنا معتقد است که جشنواره تئاتر فجر دچار حساسیت های بی دلیل شده و از مفهوم واقعی خود دور شده است.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر بزرگترین مشکل جشنواره را نبود یک سیاست گذاری مشخص می داند و می گوید: جشنواره تئاتر فجر بعد از چهل دوره هنوز یک چشم انداز تثبیت شده ندارد و این مشکل جشنواره ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی هنرمندان رغبتی به حضور در جشنواره تئاتر فجر ندارند؟

چرا برخی هنرمندان رغبتی به حضور در جشنواره تئاتر فجر ندارند؟