مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 12:402022-01-17فرهنگي

یهودیان چگونه هالیوود را ساختند؟


بسیاری از یهودیان با مهارت نمایش (vaudeville نوعی نمایش متشکل از رقص و آوازخوانی) و تجارت پوشاک می آمدند، دو صنعتی که به ویژه برای یهودیانی که پا به خاک آمریکا می گذاشتند، - خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ علیرضا سپهوند: یهودیان آمریکایی همچون کارل لمل، آدولف زوکور، و ساموئل گلدوین، ازجمله مهاجرانی بودند که به خاک آمریکا آمده بودند.

این ها همان بنیان گذاران استودیوهای کلیدی هالیوود بودند که به همراه چند غیریهودی دیگر با نام های توماس اینس، مک سنت و والت دیزنی بنای صنعت سینمای آمریکا را نهادند؛ اما چه چیزی باعث شد تا بسیاری از یهودیان به صنعت فیلم اولیه بپیوندند و تأثیر ماندگار آن ها بر فرهنگ آمریکایی چه بود؟ بسیاری از این یهودیان با مهارت نمایش(vaudeville نوعی نمایش متشکل از رقاصی و آوازخوانی) و تجارت پوشاک می آمدند، دو صنعتی که به ویژه برای یهودیانی که پا به خاک آمریکا می گذاشتند بهترین فرصت پیشرفت بود.

تئاترهای ودویل نمایش های متنوعی را ارائه می کردند: خواننده ای می خواند و به دنبال آن کمدی اسلپ استیک(بزن و بکوب) و غیره.

تئاترها در محله های مهاجران نمایش هایی به زبان های مختلف از جمله عبری داشتند.

این جذابیت برای مهاجران و قیمت پایین بلیت، باعث شد تا طبقه بالای مسیحی و سفیدپوست به حقارت به آن نگاه کنند، بنابراین آن ها هیچ کاری ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یهودیان چگونه هالیوود را ساختند؟

یهودیان چگونه هالیوود را ساختند؟