مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 12:252022-01-16پزشكي

تهران، گرفتار فقر درمان


رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وضعیت بهداشتی تهران نسبت به فرسودگی بیمارستان ها، کمبود نیرو و ذخایر دارویی هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: شیوع کرونا نزدیک به دو سال در ایران و در پنج پیک متوالی، تمام بیمارستان های کشور را به طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر کرد؛ تا جایی که تمام امکانات ویژه بیمارستان ها به بیماران کرونایی اختصاص داده شد و درمان های غیرکرونایی که بخشی از درآمدهای اختصاصی دانشگاه و بیمارستان های دولتی را تشکیل می داد، به شدت کاهش یافت.

حالا حسین قناعتی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی تهران می گوید که خسارت های ناشی از کرونا در مراکز درمانی تنها در مراجعه نکردن بیماران برای درمان های غیر کرونایی ماهانه 300 میلیارد تومان است و این مسئله درآمدهای دیگر را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد.

علاوه بر این، فرسودگی تجهیزات و دستگاه های بیمارستانی در شیوع کرونا، کمبود امکانات و کاهش نیروی انسانی، وضعیت نامطلوب ذخایر استراتژیک دارویی هم از جمله عواملی است که مراکز درمانی با آن مواجه اند.

این مسئول در نظام سلامت، به فقر درمانی تهران هم اشاره کرد و گفت که وضعیت ذخایر دارو، تجهیزات درمانی و نیرو در این شهر مناسب نیست و بیمارستان ها فرسوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران، گرفتار فقر درمان

تهران، گرفتار فقر درمان