مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 13:452021-12-19اقتصادي

معامله بلیش از 2.2 میلیون تن محصول شرکت های استان مرکزی در بورس کالا


مدیرعامل سازمان بورس کالای ایران گفت: در سال جاری حدود 2 میلیون و 241 هزار تن محصول از شرکت های استان به ارزش 16 هزار میلیارد تومان در بورس عرضه و مورد معامله قرار گرفته است.

- ، حامد سلطانی نژاد عصر یکشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه تابلوی معاملات به صورت زنده در بورس کالای ایران به نمایش در می آید، اظهار کرد: بورس پیشرفته می تواند اقتصاد را پیش بینی کند اما با توجه به تورم غیرقابل پیش بینی در کشور نمی توانیم از این ابزار قابل پیش بینی بورس استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هیچ محدودیت در مدت فروش وجود ندارد بلکه عرضه کننده مدت فروش خود را اعلام می کند و برخی کالاها به میزان محدود تولید می شود و در زمان کوتاهی عرضه می شود.

مدیرعامل سازمان بورس کالای ایران عنوان کرد: نظارت بر صنایع پایین دستی برای بورس تعریف نشده بلکه بورس محل انجام معاملات است، تنها بورسی در کشور هستیم که تسویه چند ماهه را آغاز کرده ایم و در حال حاضر 18 بانک به اتاق پایاپای بورس کالای ایران متصل هستند.

سلطانی نژاد گفت: سال گذشته 33 میلیون تن انواع کالا به ارزش 350 هزار میلیارد تومان در بورس عرضه شد اما امسال تا 27 آذرماه جاری بیش از 49 میلیون تن کالا به ارزش بیش از 500 هزار میلیارد تومان عرضه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معامله بلیش از 2.2 میلیون تن محصول شرکت های استان مرکزی در بورس کالا

معامله بلیش از 2.2 میلیون تن محصول شرکت های استان مرکزی در بورس کالا