مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 10:552021-12-09اقتصادي

مرجع آماری بانک مرکزی «سامانه ثبت معاملات املاک» است


مرجع آماری مورد استفاده بانک مرکزی در تهیه گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مجید فلاحی نیا معاون اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی و بانک مرکزی با دریافت آمار و اطلاعات خام از این سامانه، اقدام به ارزیابی تحولات بازار مسکن می کنند.

معاون اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی گفت: بنابراین لازم به تاکید است، فرآیند محاسبه قیمت در هر ماه بر پایه پالایش آماری اطلاعات مربوط به معاملات ثبت شده در قالب کد رهگیری در سامانه مزبور توسط دفاتر مشاوران املاک دارای مجوز از اتحادیه مربوطه می باشد.

فلاحی نیا ادامه داد: بر اساس آخرین محاسبات انجام شده، در آبان ماه سال جاری متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران معادل 320.

1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل 1.

2 درصد افزایش نشان می دهد.

این میزان افزایش مربوط به متوسط قیمت شهر تهران است و درصد تغییرات قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران متفاوت است؛ به طوری که در ماه مزبور 9 منطقه از مجموع 22 منطقه شهر تهران، نسبت به ماه قبل کاهش متوسط قیمت مسکن (بین 0.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرجع آماری بانک مرکزی «سامانه ثبت معاملات املاک» است

مرجع آماری بانک مرکزی «سامانه ثبت معاملات املاک» است