مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 09:002021-12-09دانش

کارکرد ذاتی علوم انسانی، تولید معرفت است


دانشگاه های استان زنجان عمدتاً تمرکزشان به جای تربیت نیروی متخصص بر روی تربیت نیروی انسانی بوده تا علم را در راستای رفع نیازهای اجتماعی تولید کند.

- ایسنا/زنجان پژوهشگر برتر استان زنجان گفت: دانشگاه های استان زنجان عمدتاً تمرکزشان به جای تربیت نیروی متخصص بر روی تربیت نیروی انسانی بوده تا علم را در راستای رفع نیازهای اجتماعی تولید کند.

مجید یوسفی افراشته در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در چند دهه اخیر تلاش های جدی در خصوص پژوهش های علوم انسانی صورت گرفته است، اظهار کرد: علوم انسانی با موانعی مواجه بوده و هست ولی تلاش هایی که صورت می گیرد، از موانع مرتفع تر است.

وی با بیان اینکه کارکرد ذاتی علوم انسانی، تولید معرفت و آفرینش معنا و تغذیه کننده روح جامعه است، افزود: علوم انسانی خود را در کاربردی کردن نتایج پژوهش ها موظف می دانند.

این مسئول با بیان اینکه تجاری سازی با کاربردی سازی دو حوزه مستقل از هم هستند که علوم انسانی در همه شاخه های کاربردی سازی در حال مشارکت بوده ولی در حوزه تجاری سازی نیز استارت آپ هایی شروع شده است.

یوسفی برافراشته با بیان اینکه دورنمای علوم انسانی بسیار درخشان بوده و امید بخش است، هرچند که موانعی در ارتباط با این موضوع وجود دارد، ادامه داد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارکرد ذاتی علوم انسانی، تولید معرفت است

کارکرد ذاتی علوم انسانی، تولید معرفت است