مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 20:352021-12-08اقتصادي

داستان یک همسایه پر دردسر!/ «میدان مشق»؛ شارع عام یا ملک خصوصی؟


محوطه میدان مشق بر اساس تقسیم بندی شهری شارع عام محسوب می شود و مطابق قانون کسی نمی تواند ادعای مالکیت روی آن داشته باشد اما ظاهراً یکی از اهالی این میدان توجه چندانی به این قانون ندارد.

- خبرگزاری فارس - سعیده اسدیان: یکی از نمادهای قدیمی پایتخت، میدان مشق یا همان باغ ملی است که قدمت آن به حدود یک قرن پیش می رسد.

بنایی به یادگار از دوره قاجار؛ همان روزها که تهران، طهران بود و به تازگی مزه پایتختی را می چشید و حالا در اطراف خود موزه های مهمی همچون پست، تلگراف و تلفن، موزه ملی ایران، موزه علم و فناوری، کتابخانه و موزه ملی ملک، موزه عبرت، موزه سکه بانک سپه و.

دارد و در این میان ساختمان وزارت امور خارجه هم در همین میدان جا خوش کرده اما به همسایه ای پر دردسر برای اطرافیانش تبدیل شده است.

میدان مشق؛ شارع عام یا ملک خصوصی؟ ماجرا از این قرار است که این وزارتخانه هر از گاهی به بهانه های مختلف اقداماتی را در راستای محدودیت تردد به میدان مشق اعمال می کند، این در حالی است که این محوطه بر اساس تقسیم بندی شهری شارع عام محسوب می شود  مطابق قانون کسی نمی تواند ادعای مالکیت روی آن داشته باشد اما ظاهرا‍ً وزارت امور خارجه توجه چندانی به این قانون ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان یک همسایه پر دردسر!/ «میدان مشق»؛ شارع عام یا ملک خصوصی؟

داستان یک همسایه پر دردسر!/ «میدان مشق»؛ شارع عام یا ملک خصوصی؟