مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 11:502021-12-08اقتصادي

اجرای اولین طرح تحول ذخایر معدنی و توسعه پایدار در خراسان جنوبی


رییس سازمان زمین شناسی با بیان اینکه خراسان جنوبی بعنوان اولین استان اجرای طرح تحول در بخش زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور انتخاب شده است، - رییس سازمان زمین شناسی با بیان اینکه خراسان جنوبی بعنوان اولین استان اجرای طرح تحول در بخش زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور انتخاب شده است، گفت: تاکنون حدود 50 درصد از مساحت استان خراسان جنوبی از سوی ایمیدرو و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی تحت عملیات ژئوفیزیک هوایی قرار گرفته و آنومالی های خوبی نیز شناسایی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دولت سیزدهم در 100 روز اول فعالیت خود فعال سازی اقتصاد معدن در خراسان جنوبی که از تاکیدات رییس جمهوری در سفر به این استان بود را با اقدامات عملی در دستور کار قرار داده، به طوری که خراسان جنوبی اولین استان اجرای طرح تحول در بخش زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور انتخاب شد.

این استان کویری و مرزی با دارا بودن 698 معدن مختلف با ذخیره قطعی حدود 7 میلیارد تُن و اشتغال بیش از 13 هزار نفر یکی از پنج استان معدنی کشور محسوب می شود.

این استان با توجه به ساختار زمین شناسی آن از ذخایر غنی معدنی با تنوع قریب به 50 نوع ماده معدنی برخوردار است که زغال سنگ، منیزیت، خاک های صنعتی، سنگ های تزیینی، بنتونیت، کرومیت، سنگ آهن، دولومیت، آندالوزیت، مرمریت، بازالت، ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای اولین طرح تحول ذخایر معدنی و توسعه پایدار در خراسان جنوبی

اجرای اولین طرح تحول ذخایر معدنی و توسعه پایدار در خراسان جنوبی