مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 10:552021-12-07بين الملل

ژائو لیجیان: آمریکا از سیاسی کاری در ورزش دست بردارد


سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که اقدامات آمریکا در ایجاد مانع بر سر راه بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن ممکن است به روابط دوجانبه پکن-واشنگتن آسیب زند.

- به نقل از تاس، در پی اعلام خبر تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی 2022 پکن توسط آمریکا، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز سه شنبه خود اعلام کرد که واشنگتن باید از سیاسی کاری در مسئله ورزش و مانع تراشی برای المپیک دست بکشد.

وی در این باره گفت: طرف آمریکایی باید از سیاسی کردن ورزش و اقدامات و بیانیه هایی که موجب ایجاد مانع در راه بازی های المپیک پکن می شود، دست بردارد، در غیر این صورت این امر به مجموعه ای از مسیرهای همکاری دو کشور و همچنین گفتگو درباره مسائل منطقه ای و جهانی آسیب می زند.

ژائو همچنین با اشاره به امتیاز بالای کمیته بین المللی المپیک به چین در آماده سازی این رقابت ها، گفت: ما معتقدیم که با توجه به روحیه المپیک و تلاش مشترک همه طرف ها، چین مطمئنا می تواند بازی های المپیک ایمن و چشمگیر را به جهان ارائه دهد.

پیشتر و در همین رابطه نیز سفارت چین در واشنگتن اعلام کرد که اقدام کاخ سفید در تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن نمایشی است چرا که اصلا از سیاستمداران واشنگتن برای حضور در این رویداد دعوت نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژائو لیجیان: آمریکا از سیاسی کاری در ورزش دست بردارد

ژائو لیجیان: آمریکا از سیاسی کاری در ورزش دست بردارد