مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 04:102021-12-07بين الملل

گفتگوی آمریکا با رییس جمهوری اوکراین


آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پیش از گفتگوی جو بایدن رییس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به صورت تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین گفتگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه ادعا کرد که بلینکن بر حمایت بی دریغ ایالات متحده از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوز روسیه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: دو طرف بر لزوم حل و فصل مسالمت آمیز و دیپلماتیک درگیری در دونباس و بازگرداندن کامل حاکمیت اوکراین بر مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده این کشور از جمله کریمه توافق کردند.

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز سه شنبه (هفتم دسامبر - 16 آذر) با یکدیگر به صورت مجازی دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز دوشنبه خود با خبرنگاران اظهار داشت که تمرکز این دیدار بر نگرانی های آمریکا در خصوص فعالیت نظامی روسیه در مرز اوکراین خواهد بود و بایدن فرصت خواهد داشت در این مورد با پوتین گفتگو کند و بر حمایت آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی آمریکا با رییس جمهوری اوکراین

گفتگوی آمریکا با رییس جمهوری اوکراین