مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 21:452021-12-05فرهنگي

درباره دعوای حقوقی عکاسِ ایرانی پالپ فیکشن و کمپانی میرامکس


ماجرا از این قرار است که فیروز زاهدی اخیرن از استودیوی سازنده داستان عامه پسند ، بابت بکاربردن خودسرانه ی عکس معروف گرفته شده توسط وی در تولید تعدادی از محصولات جانبی مرتبط با فیلم، - حکایتِ یک نزاع حقوقی به بهانه درگیریِ این روزهای تارانتینو و میرامکس بر سرِ مالکیتِ حق پخش توکنِ NFT ِ داستان عامه پسند .

به گزارشِ کافه سینما به نقل از هالیوود ریپورتر، دعوای ِحقوقی بین میرامکس و فیروز زاهدی(خالق کتب My Elizabeth و Look at Me) به دلیل سهل انگاری و تعلل عکاس شهیر ایرانی در طرح دعوا، به نفع استودیوی فیلمسازی میرامکس خاتمه یافت.

ماجرا از این قرار است که فیروز زاهدی اخیرن از استودیوی سازنده داستان عامه پسند ، بابت بکاربردن خودسرانه ی عکس معروف گرفته شده توسط وی در تولید تعدادی از محصولات جانبی مرتبط با فیلم، شکایت می کند.

زاهدی که خود را به لحاظ قانونی مالک تصویر معروف و نمادین از این کلاسیکِ دهه نودی می داند؛ عکس مورد بحث از شخصیتِ میا والِس با بازی اما ثرمن را درون استودیوی شخصی اش و در تاریخ 7 اوریل 1994 به ثبت رسانده است.

از طرفی میرامکس نیز مُصِر است که زاهدی را تحت توافقِ کار در ازای دستمزد استخدام کرده ؛ اما سندی جهت اثبات این ادعا در اختیار ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره دعوای حقوقی عکاسِ ایرانی پالپ فیکشن و کمپانی میرامکس

درباره دعوای حقوقی عکاسِ ایرانی پالپ فیکشن و کمپانی میرامکس