مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 20:352021-12-05بين الملل

سرگذشت جزیره ای مستعمره که مستقل شد


«باربادوس» جزیره کوچکی در شمال شرقی آمریکای جنوبی و تازه ترین قطعه از امپراطوری بریتانیاست که از تحت الحمایگی این کشور جدا شده و اعلام استقال کرده است؛ - باربادوس جزیره کوچکی در شمال شرقی آمریکای جنوبی و تازه ترین قطعه از امپراطوری بریتانیاست که از تحت الحمایگی این کشور جدا شده و اعلام استقال کرده است؛ شاید آخرین تکه از این امپراطوری که ملکه 93 ساله اجازه می دهد از زیر پرچم سه رنگ پادشاهی اش خارج شود.

باربادوس چند روز قبل وفاداری به ملکه الیزابت دوم را متوقف کرد، بقایای گذشته استعماری خود را رها کرد و برای اولین بار در تاریخ به جمهوری تبدیل شد.

چندین رهبر، شخصیت ها و هنرمندان، از جمله ولی عهد الیزابت دوم شاهزاده چارلز و ریحانا ستاره پاپ مشهور آمریکایی، در مراسمی که به این منظور در میدانی مردمی برگزار شد، شرکت کردند؛ میدانی که سال گذشته در بحبوحه اعتراض ها علیه استعمار و ظلم نژادپرستانه به مردم کشورهای تحت الحمایه از وجود مجسمه یک لرد مشهور بریتانیایی پاک شده بود.

در نیمه شب، زمانی که باربادوس رسماً به جمهوری تبدیل شد، هزاران فشفشه به آسمان رفت و در سراسر جزیره پرده های نمایشی برپا شد تا مردم بتوانند مراسمی را تماشا کنند که ارکستری با بیش از 100 نوازنده، خواننده، شاعر و رقصندگان متعدد در آن حضور داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرگذشت جزیره ای مستعمره که مستقل شد

سرگذشت جزیره ای مستعمره که مستقل شد