مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 11:302021-12-05اجتماعي

18 یوزپلنگ در پارک ملی توران شاهرود شناسایی شد


18 فرد یوزپلنگ در زیستگاه پارک ملی توران شهرستان شاهرود استان سمنان در سالجاری شناسایی شد و ممکن است در طبیعت این منطقه تعداد یوزپلنگ های شناسایی نشده بیشتر باشد.

- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: 18 فرد یوزپلنگ در زیستگاه پارک ملی توران شهرستان شاهرود استان سمنان در سالجاری شناسایی شد و ممکن است در طبیعت این منطقه تعداد یوزپلنگ های شناسایی نشده بیشتر باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، امیر عبدوس روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع 18 فرد یوزپلنگ شناسایی شده در پارک ملی توران، چهاز یوزپلنگ نابالغ هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: سال گذشته 6 فرد یوزپلنگ نابالغ در پارک ملی توران شناسایی شده بود که امسال 2 یوزپلنگ از 6 یوزپلنگ بالغ شدند.

عبدوس تصریح کرد: خروج دام از پارک ملی توران و ایجاد محدوده امن آن، نصب تابلوهای هشدار در کنار جاده، حصارکشی و کاهش سرعت در جاده تهران- مشهد در محدوده میاندشت عباس آباد در مسیر تردد یوزپلنگ ها و تامین آب از جمله اقدام های انجام شده برای تامین حریم امن برای زادآوری یوزپلنگ آسیایی در این منطقه است.

وی بیان کرد: یوزپلنگ ها در سن هشت تا 9 سالگی در اوج قابلیت تولید مثل هستند و اکنون 2 یوزپلنگ ایران و فیروز در محیط اسارت قابلیت باروری دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 یوزپلنگ در پارک ملی توران شاهرود شناسایی شد

18 یوزپلنگ در پارک ملی توران شاهرود شناسایی شد