مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 11:202021-12-05پزشكي

مرگ و میر بالای سویه اومیکرون منتفی است


رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم گفت: تست کرونای افرادی که به سویه اومیکرون مبتلا هستند هیچ تفاوتی با گونه های دیگر ندارد و قابل شناسایی است.

- جی پلاس، شروین شکوهی، با اشاره به اینکه اطلاعات جهانی درباره جهش جدید کرونا با نام اومیکرون بسیار محدود است، اظهار کرد: به نظر می رسد موضوع افزایش بیماری زایی و مرگ و میر بالا در صورت ابتلاء به ویروس جهش یافته امیکرون، منتفی است.

این متخصص عفونی با بیان اینکه واکسن زدن به معنی کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیست خاطرنشان کرد: افزایش آمار مبتلایان در کشورهای اروپایی علی رغم تزریق دو نوبت واکسن نشان از این دارد که همچنان باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ماسک نزدن، شستن مداوم دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضروری، در دستور کار باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزایش ظرفیت مراقبت های بهداشتی برای مبارزه با اومیکرون را مورد توجه قرار داد و هشدار داد: اگر ماسک نزنید و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنید، واکسن ها بی اثر خواهند بود و همچنان کرونا با ما می ماند.

شکوهی تاکید کرد: واکسن ها علیه کرونا درصد زیادی از مرگ و میرها را کاهش می دهد ولی این ادعا که برخی عنوان می کنند که مرگ و میر کاهش یافته و قطعاً در صورت ابتلاء مشکلی به وجود نمی آید، استدلال منطقی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ و میر بالای سویه اومیکرون منتفی است

مرگ و میر بالای سویه اومیکرون منتفی است