مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 07:452021-12-05فرهنگي

توانمندی های هنرمندان گنبدکاووس در قالب نمایشگاه راه اندازی شد


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: هنرها و توانمندی های هنرمندان شهرستان در قالب نمایشگاه در محل «مجتمع وارنا» برپا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مریم آق اتابای در حاشیه بازدید نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی مختلف با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستانی اظهار کرد: این نمایشگاه از 11 الی 21 آذرماه در جنب دریاچه مصنوعی و محل مجتمع وارنا برپا است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه 30 تن از هنرمندان شهرستان گنبدکاووس، مرکز استان و مازندران در 17 رشته صنایع خود مانند تولید چرم، زیورآلات سنتی، بافته های داری، صنایع چوب، جاجیم و حصیربافی و غیره به معرض نمایش گذاشته شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه خانه چرم جوان با تولید انواع محصولات چرم و صادرکننده به کشورهای همسایه حضور داشته که تاکنون 50 نفر را اشتغالزایی کرده و در آینده نزدیک این خانه چرم به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شاخص های صنایع دستی در این نمایشگاه حضور استاد شاهی از اصفهان بوده که صنعت هنری وی برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه به صورت نقاشی سنتی ایران (مینیاتور) بر روی برگ درختان انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانمندی های هنرمندان گنبدکاووس در قالب نمایشگاه راه اندازی شد

توانمندی های هنرمندان گنبدکاووس در قالب نمایشگاه راه اندازی شد