مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 07:252021-12-05سياسي

اظهارنامه ثبت اختراع چگونه باید تدوین شود؟


مجلس شورای اسلامی امروز شرایط تدوین اظهارنامه ثبت اختراع را تعیین کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 14 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی مواد 14، 15 و 16 این طرح را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، اظهارنامه ثبت اختراع باید بر اساس برگه (فرم) مخصوصی که مطابق آیین نامه اجرایی این قانون تهیه می شود تکمیل شده و شامل موارد زیر باشد: 1-اطلاعات هویتی مخترع 2- اطلاعات هویتی مالک 3- توصیف اختراع 4- خلاصه ای از توصیف اختراع 5- ادعا یا ادعاهای اختراع 6- نقشه یا نقشه ها (درصورت وجود) 7- تعیین طبقه اختراع براساس طبقه بندی بین المللی اختراعات تبصره- تکمیل این بند اختیاری است.

8- تعیین پیوست ها تبصره- هویت در این قانون برای اتباع ایرانی نام، نام خانوادگی و شماره ملی شخص حقیقی و نام و نوع و شناسه انحصاری شخص حقوقی و برای اتباع خارجی نام، نام خانوادگی و نشانی برای اشخاص حقیقی و نام و نشانی برای اشخاص حقوقی است.

ماده 15 طرح حمایت از مالکیت صنعتی نیز با 193 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید و براساس این مصوبه؛ مدارک زیر باید به اظهارنامه پیوست شود: 1- مدارک هویت متقاضی و مخترع 2- درخواست کتبی مبنی بر عدم ذکر نام مخترع، درصورتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارنامه ثبت اختراع چگونه باید تدوین شود؟

اظهارنامه ثبت اختراع چگونه باید تدوین شود؟