مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 07:552021-12-04بين الملل

امانوئل ماکرون وارد ریاض شد


رییس جمهور فرانسه با ادعای فراموش نکردن قتل جمال خاشقجی توسط عوامل ریاض و با بیان اینکه عربستان از کشورهای کلیدی در حل و فصل مناقشات منطقه است، - به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه امروز شنبه جهت دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، وارد ریاض پایتخت این کشور شد.

رییس جمهور فرانسه در جمع خبرنگاران با رد این اتهامات که وی به دنبال مشروعیت سازی برای بن سلمان (در جریان قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی) است، گفت که بدون حضور عربستان نمی توان با بحران های متعدد منطقه مقابله کرد.

وی در این باره گفت: ما می توانیم پس از ماجرای خاشقجی تصمیم بگیریم که هیچ سیاستی در منطقه نداریم که این انتخابی است که برخی می توانند از آن دفاع کنند اما من فکر می کنم فرانسه نقش مهمی در منطقه دارد.

این بدان معنا نیست که ما شریک جرم هستیم یا فراموش می کنیم.

فرانسه همچنین یکی از تامین کنندگان اصلی تسلیحات برای عربستان سعودی است اما به دلیل تجاوز عربستان سعودی به یمن که اکنون به یکی از بدترین بحران های بشردوستانه در جهان تبدیل شده، با فشار فزاینده ای برای بازنگری در فروش های تسلیحاتی خود به عربستان مواجه شده است؛ امری که پاریس بعید است به دلیل منافع اقتصادی و سیاسی، از آن پا پس کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امانوئل ماکرون وارد ریاض شد

امانوئل ماکرون وارد ریاض شد