مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 07:502021-12-04بين الملل

«اومیکرون» سفر نخست وزیر ژاپن به آمریکا را لغو می کند


شبکه «ان اچ کی» ژاپن، روز شنبه (امروز) از احتمال لغو سفر از قبل برنامه ریزی شده «فومیو کیشیدا» نخست وزیر این کشور به آمریکا به دلایلی از قبیل شیوع «اومیکرون» خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که قرار بود نخست وزیر جدید ژاپن تا پیش از پایان سال جاری میلادی با رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کند، خبرها از احتمال موکول شدن این سفر به سال 2022 حکایت دارد.

شبکه (اومیکرون) و همچنین وضعیت سیاسی ایالات متحده، کیشیدا در حال بررسی برنامه ریزی مجدد انجام این سفر پس از سال جدید (2022) است.

در گزارش این شبکه آمده است: نخست وزیر کیشیدا می خواهد بودجه تکمیلی امسال را در جلسه فوق العاده (پارلمان ژاپن) که در ششم دسامبر برگزار شد به سرعت تصویب کند، روی تهیه بودجه سال آینده کار کند و پس از آغاز سال 2022 سفر به ایالات متحده را هماهنگ کند .

فومیو کیشیدا که سابقه تصدی منصب وزارت خارجه ژاپن را دارد، چهارم اکتبر 2021 (12 مهر ماه 1400) کار خود را به عنوان نخست وزیر این کشور آغاز کرد.

گمانه زنی رسانه های ژاپنی درباره احتمال لغو سفر او به آمریکا به دلیل شیوه اومیکرون در شرایطی مطرح شده که هفته گذشته وزارت بهداشت ژاپن تایید کرد دو مورد از ابتلا به این گونه ویروس کرونا در ژاپن ثبت و شناسایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اومیکرون» سفر نخست وزیر ژاپن به آمریکا را لغو می کند

«اومیکرون» سفر نخست وزیر ژاپن به آمریکا را لغو می کند