مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آذر 1400 ساعت 07:552021-12-03اقتصادي

خودرو های با ارزش بیش از یک میلیارد تومان مشمول مالیات می شوند


تمام مالکان حقیقی و حقوقی انواع خودرو های سواری و وانت دوکابین، که در پایان سال 1400 مجموع ارزش آنها بیش از یک میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات سالانه خودرو هستند.

- به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ناصر هاشمی با اعلام این خبر گفت: تمام مالکان حقیقی و حقوقی انواع خودرو های سواری و وانت دو کابین، دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت تکفل که در پایان سال 1400 مجموع ارزش آن ها بیش از یک میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات سالانه خودرو هستند.

او افزود: بر این اساس میزان مالیات تا مبلغ 15 میلیارد ریال نسبت به مازاد 10 میلیارد ریال؛ یک درصد، تا مبلغ 30 میلیارد ریال نسبت به مازاد 15 میلیارد ریال؛ 2 درصد، تا مبلغ 45 میلیارد ریال نسبت به مازاد 30 میلیارد ریال؛ 3 درصد و نسبت به مازاد 45 میلیارد ریال؛ 4 درصد است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: مرجع محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال 1399 تعیین و اعلام شده است.

هاشمی ادامه داد: منبا یاد شده برای انواع خودرو که بعد از اعلام سازمان تولید یا وارد می شوند، بلافاصله پس از تولید یا واردات آن توسط سازمان یاد شده تعیین و اعلام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودرو های با ارزش بیش از یک میلیارد تومان مشمول مالیات می شوند

خودرو های با ارزش بیش از یک میلیارد تومان مشمول مالیات می شوند