مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آذر 1400 ساعت 09:152021-12-02اقتصادي

تفاهم نامه سه جانبه سواپ گاز؛ پیوندی قوی در روابط منطقه ای


تفاهم نامه سه جانبه سواپ گاز ترکمنستان- ایران و آذربایجان، در واقع ایجاد منافع اقتصادی در روابط منطقه ای است که علاوه بر رونق و شکوفایی باعث دوام و استحکام روابط سیاسی هم خواهد شد.

- بهرام امیر احمدیان تحلیلگر و کارشناس منطقه قفقاز و آسیای مرکزی در یادداشتی که در اختیار خبرنگار دفاتر منطقه ای خبرگزاری فارس قرار داد، دیدگاه خود را در مورد تفاهم نامه سه جانبه سواپ گاز ترکمنستان- ایران- آذربایجان بیان کرد.

وی در مورد منافع این تفاهم نامه گفت: هر گونه تفاهمی که زیرساخت های اقتصادی را تقویت کند و به ویژه در چارچوب روابط منطقه ای، کشورها را به یکدیگر متصل کند، موجب شکوفایی و رونق  خواهد بود.

هر زمان که منافع اقتصادی در روابط منطقه ای ایجاد شود، در ملاحظات سیاسی نقش مهمی در دوام و استحکام روابط ایفا می کند که باید گفت این اقدام سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران که موجبات این تفاهم را فراهم کرده، ارزشمند است.

امیر احمدیان ادامه داد: قطعا انتقال گاز از ترکمنستان به آذربایجان با استفاده از خط لوله گاز ایران و اتصال منافع سه کشور به یکدیگر مورد تاکید است.

وی به منافع ترکمنستان اشاره کرد و گفت: عمده صادرات گاز عشق آباد به است که می خواهد از بستر دریا گاز را مستقیما از ترکمنستان به آذربایجان منتقل کند که این طرح تکنولوژی بسیار پیچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم نامه سه جانبه سواپ گاز؛ پیوندی قوی در روابط منطقه ای

تفاهم نامه سه جانبه سواپ گاز؛ پیوندی قوی در روابط منطقه ای