مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 10:052021-12-01پزشكي

قدرت انتقال امیکرون 3 تا 5 برابر کرونا دلتاست!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر آبتین حیدرزاده معاون علوم پزشکی گیلان با اشاره به بروز سویه جدید کرونا ویروس در آفریقا، اظهار کرد: - معاون علوم پزشکی گیلان گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، قدرت سرایت و انتقال سویه امیکرون سه تا پنج برابر سویه دلتاست و لذا در صورت ورود به یک جامعه می تواند سریع تر از دلتا همه را درگیر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، دکتر آبتین حیدرزاده معاون علوم پزشکی گیلان با اشاره به بروز سویه جدید کرونا ویروس در آفریقا، اظهار کرد: به دنبال تکثیر ویروس کرونا در کشورهایی که واکسیناسیون در آنها اندک بوده، طبیعی است که احتمال جهش های مختلف وجود دارد.

وی سویه امیکرون را یکی از جهش های کرونا دانست که با 30 جهش در اسپایک های ویروس توانسته یک گونه جدید به وجود آورد و گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، قدرت سرایت و انتقال سویه امیکرون سه تا پنج برابر سویه دلتاست و لذا در صورت ورود به یک جامعه می تواند سریع تر از دلتا همه را درگیر کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هنوز درباره شدت بیماری زایی امیکرون اطلاعات کامل بالینی وجود ندارد، تصریح کرد: کمتر از سه هفته با شیوع این سویه مواجه هستیم و مطالعات دقیقی روی بیمارانی که در کشورهای آفریقایی وجود داشتند، در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرت انتقال امیکرون 3 تا 5 برابر کرونا دلتاست!

قدرت انتقال امیکرون 3 تا 5 برابر کرونا دلتاست!