مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 12:402021-11-30دانش

اختصاص بیش از 160 میلیارد ریال به پژوهش های فناورانه


در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی از سوی بنیاد علم ایران، بیش از 160 میلیارد ریال به پژوهش های فناورانه اختصاص یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنیاد علم ایران به منظور رفاه محققان و سامان دهی مناسب برای تولید علم و فناوری و هم افزایی علم، تولید و ثروت و آماده سازی بستر اجرایی آنها برای رساندن منافع تحقیقاتی و فناوری به مردم و در نهایت توسعه پایدار کشور در سال 1382 و با تصویب اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد.

در حال حاضر بنیاد علم ایران با بیش از 26 هزار عضو هیات علمی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی مرتبط است و عمده فعالیت های آن در حوزه های حمایت از طرح های پژوهشی، پسادکتری، ثبت اختراعات، کرسی پژوهشی، پژوهانه یا گرنت و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری انجام می گیرد.

یکی از اقدامات بنیاد علم ایران طی 100 روز گذشته، تصویب ده ها حمایت پژوهشی بوده است.

از جمله این حمایت ها می توان به تصویب 163 طرح پژوهشی با اعتبار 53 میلیارد ریال، تصویب 86 دوره پسادکتری با اعتبار 70 میلیارد ریال، تصویب 6 کرسی و گرنت پژوهشی با اعتبار 8 میلیارد ریال، تصویب 85 رساله و پایان نامه با اعتبار 20 میلیارد ریال و تصویب 30 طرح با همکاری مؤسسه نیماد با اعتبار 12-18 میلیارد ریال اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص بیش از 160 میلیارد ریال به پژوهش های فناورانه

اختصاص بیش از 160 میلیارد ریال به پژوهش های فناورانه