مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 04:552021-11-30سياسي

گردشگری عشایری جامعه محور باشد


معاون توسعه عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: گردشگری عشایری باید جامعه محور باشد و در یک چهارچوب و یا الگویی باشد که سود حاصله از این بوم گردی ها بیشتربرای عشایر باشد.

- مهدی میزبان در جلسه شورای هماهنگی اداره کل امور عشایر فارس با بیان اینکه زندگی عشایری جزء هویت و تاریخ اقصی نقاط کشور است، سیاست راهبردی سازمان امور عشایر ایران اسکان عشایر نیست، گفت: عشایر و زندگی عشایری به علت پیشینه و ویژگی های اجتماعی، فرهنگی، نوع معیشت و اقتصاد تولیدی مبتنی بر کوچندگی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از امور عشایر فارس، میزبان افزود: کشور ایران با ویژگی های جغرافیایی خیلی متنوع زندگی عشایر را با الگوها و شیوه های مختلفی روبه رو شده و این زندگی با تمام فراز و نشیب ها استمرا پیداکرده است.

میزبان بیان کرد: عشایر و زندگی عشایری همراه با کوچ کمترین هزینه را برای کشور دارند و در شرایط کنونی هر عشایر گوشت مورد نیاز 20 نفر را در جامعه تولید می کند و هیچ گروه اجتماعی دارای چنین نقش اقتصادی در کشور نیست.

معاون توسعه عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: تدابیر زیادی برای اینکه عشایر در این خشکسالی ها کمتر زیان ببیند از طرف سازمان دیده شده که خرید تضمینی دام یکی از این تصمیمات بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری عشایری جامعه محور باشد

گردشگری عشایری جامعه محور باشد