مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 09:302021-11-29سياسي

احتمالات حاکمان بودجه از نفت تا دلار و حقوق


گرچه جزییات بودجه سال آینده هنوز اعلام نشده است، ولی با توجه به موضع گیری های دولت در مورد جریان بودجه سال جاری و آنچه می خواهد در سال آینده تحویل دهد انتظارات از آن را بالا برده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در صورتی که دولت طبق وعده داده شده به الزام ارائه لایحه بودجه در 15 آذرماه عمل کند اولین لایحه بودجه خود را هفته آینده به مجلس تحویل خواهد داد، اما این بودجه با توجه به موضع گیری هایی که دولت تاکنون داشته و اعلام کرده است انتظار می رود متفاوت از سال گذشته باشد.

انتقادات به نحوه پیش بینی منابع و مصارف در بودجه سال 1400 در شرایطی از سوی دولت فعلی به ویژه سازمان برنامه و بودجه مطرح بوده و آن را عامل کسری بودجه و در نهایت استقراض از بانک مرکزی و رشد تورم دانسته است که تاکید دارد برای سال بعد منابع به صورت واقعی تر و به نحوی که بودجه بدون کسری به مجلس برود پیش بینی شده است.

هنوز از سقف منابع و مصارف پیش بینی شده در لایحه بودجه 1401 رونمایی نشده ولی از اظهارات مسئولان در سازمان برنامه بودجه و وزارت اقتصاد به نظر می رسد تمرکز کمتری بر فروش اوراق بوده و حرکت به سمت درآمد مالیاتی و فروش اموال مازاد دولت و البته کاهش یارانه ارزی باشد.

نشانه های دلار 23 هزار تومانی در سال جاری منابع عمومی دولت که منابع اصلی در اختیار دولت است حدود 1200 هزار میلیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمالات حاکمان بودجه از نفت تا دلار و حقوق

احتمالات حاکمان بودجه از نفت تا دلار و حقوق