مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 06:302021-11-29سياسي

طالبان «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» ایجاد کردند


قاری حافظ ذاکرالله، از مقامات طالبان، گفت نهادی با عنوان «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» به دستور رهبران طالبان ایجاد شده است و در مورد جایگاه سیاسی و حقوق شهروندی شیعیان در افغانستان تصمیم می گیرد.

- قاری حافظ ذاکرالله، نفر اول از سمت راست، در ملاقات با دکتر سید محمد علی جاوید، رهبر حزب حرکت اسلامی افغانستان قاری حافظ ذاکرالله، از مقامات طالبان، گفت نهادی با عنوان کمیسیون بررسی حقوق شیعیان به دستور رهبران طالبان ایجاد شده است و در مورد جایگاه سیاسی و حقوق شهروندی شیعیان در افغانستان تصمیم می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قاری حافظ ذاکرالله، در گفت وگو با ایندیپندنت گفت که کار روی ایجاد کمیسیون بررسی حقوق شیعیان نهایی شده است و به زودی، ساختار و فعالیت های این نهاد توسط رهبران طالبان به گونه رسمی اعلام می شود.

به گفته قاری حافظ ذاکرالله، او به عنوان رییس این کمیسیون تعیین شده است و کمیسیون مذکور موظف است در مورد جایگاه شیعیان در ساختار دولت طالبان و حقوق قانونی آنان، فعالیت کند.

ذاکرالله گفت: از یک ماه پیش بدین سو، گفت وگوهایی را با متنفذان و نمایندگان شیعیان افغانستان آغاز کردیم و تلاش کردیم همه آنان با امارت اسلامی بیعت کنند و سپس در مورد جایگاه آنان در دولت تصمیم بگیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» ایجاد کردند

طالبان «کمیسیون بررسی حقوق شیعیان» ایجاد کردند