مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 21:402021-11-28اقتصادي

مرمت بازار تاریخی در بلاد شاپور دهدشت آغاز شد


معاون میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرمت بازار تاریخی در بلاد شاپور دهدشت آغاز شد و در این دوره 11 حجره از بازار تاریخی بلاد شاپور مرمت و ساماندهی می شود.

- ، رحیم دادی نژاد افزود: این بازار تاریخی بعد از مرمت باهدف ایجاد اشتغال زایی برای مردم و رونق صنعت گردشگری در شهرستان کهگیلویه به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می شود.

وی بیان داشت: اقدامات خوبی برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت انجام شده و احیای مسجد تاریخی مورک، واگذاری مجموعه کاروانسرا به بخش خصوصی، مرمت خانه تاریخی کهزادی و اجرای شش برج نوری در بافت تاریخی ازجمله اقدامات صورت گرفته در این بافت است.

دادی نژاد تصریح کرد: کاوش و آواربرداری ارگ بافت تاریخی، کاوش و آواربرداری گذر پشت کاروانسرا، احداث پارک مسجد ابوذر مرمت حجره های کاروانسرا، مرمت حجره های امامزاده جابر (ع)، سم پاشی مجموعه بلاد شاپور و تدوین و آماده سازی ثبت جهانی شهر تاریخی دهدشت از دیگر اقدامات انجام شده برای سامان دهی بافت تاریخی دهدشت است.

وی افزود: بافت قدیمی بلاد شاپور با 37 هکتار وسعت یکی از بزرگ ترین بافت های تاریخی کشور است و برای سامان دهی، احیا، ترمیم و آواربرداری بافت تاریخی شهر دهدشت 20 میلیارد ریال هزینه شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت بازار تاریخی در بلاد شاپور دهدشت آغاز شد

مرمت بازار تاریخی در بلاد شاپور دهدشت آغاز شد