مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 14:052021-11-28دانش

جندی شاپور دزفول، نماد علمی و فناوری قبل از اسلام است


معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پیشینه تاریخی دانشگاه جندی شاپور دزفول، گفت: جندی شاپور دزفول، نماد علمی و فناوری دوران قبل از اسلام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر غلامحسین رحیمی با حضور مجازی در آیین کلنگ زنی و افتتاحیه سه طرح فرهنگی و عمرانی در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: دانشگاه، محل استقرار است که جندی شاپور این ویژگی را داشت و اگرچه در پزشکی و نجوم بیشتر شناخته شده بود، اما در همه رشته ها و شاخه های علمی فعالیت چشمگیری داشت.

وی با بیان اینکه پزشکی دوره اسلامی تا قرن سوم هجری متاثر از دانشگاه جندی شاپور دزفول بود، افزود: جندی شاپور باستان در دنیا در برخی زمینه ها حرف اول را می زد.

معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: دانشگاه معمولاً محل جذب و پذیرش محققان در سراسر دنیا است که جندی شاپور به خوبی از این ویژگی برخوردار بود.

وی ادامه داد: دانشگاه یک نهاد دیرپا است که جندی شاپور این ویژگی را به عنوان یک نهاد علمی اصیل داشت و در حوزه های پزشکی، نجوم و مهندسی در دنیا پیشتاز بود.

دکتر رحیمی با اشاره به اینکه حدود 12 مؤلفه اصلی وجود دارد که نشان می دهد چرا جندی شاپور دزفول باید دانشگاه باشد، بیان کرد: برخی منابع علمی ما بعد از اسلام به دلایل مختلف از بین رفته و باید از قرائن ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جندی شاپور دزفول، نماد علمی و فناوری قبل از اسلام است

جندی شاپور دزفول، نماد علمی و فناوری قبل از اسلام است