مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 13:352021-11-28پزشكي

انجام نخستین جراحی ترکیبی لاپاراسکوپی و آندوسکوپی در بابل


فوق تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی بابل از انجام جراحی آندوسکوپیک _، لاپارروسکوپیک همزمان بر روی بیمار چالوسی در بیمارستان روحانی بابل برای نخستین بار در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: جراحی آندوسکوپیک _ لاپارروسکوپیک یک روش نوین در جهان است که از این روش برای برداشتن سرطان  اولیه، تومورهای خوش خیم و تومورهای استرومایی معده، روده  و دوازدهه استفاده می شود و به بسیاری از بیماران کمک می کند تا بیماران تحت اعمال جراحی باز قرار نگیرند.

وی افزود: در کنار تکنیک های سنتی، ظهور تکنیک های آندوسکوپی- لاپارروسکوپیک نوید بزرگی برای آینده روش های جراحی بسته و کم تهاجمی است.

فوق تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: در بیمارستان آیت الله روحانی بابل موفق شدیم برای نخستین بار در کشور از این تکنیک برای بیمار خانم 40 ساله اهل چالوس با موفقیت کامل انجام دهیم و ان شاء الله نویدی برای انجام خدمات نوین پزشکی بیشتر در ایران باشد.

عابدی گفت: تومور استرومال دستگاه گوارش (Gastrointestinal stromal tumor (GIST)) شایع ترین تومور های مزانشیمی لوله ی گوارش بوده و بیشتر در معده یا روده ی کوچک مشاهده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام نخستین جراحی ترکیبی لاپاراسکوپی و آندوسکوپی در بابل

انجام نخستین جراحی ترکیبی لاپاراسکوپی و آندوسکوپی در بابل