مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 12:352021-11-27بين الملل

واشنگتن به ریاض: حوثی ها کوتاه نمی آیند، دنبال راه های دیگری باشید!


یمن نقطه تلاقی مهمی برای منافع و دیدگاه های استراتژیک آمریکا و عربستان است؛ اما بعد از گذشت بیش از شش سال از آغاز جنگ برای تحقق هدف شکست انصارالله یمن و تثبیت قدرت دولت مشروع هیچ کدام از دو هدف محقق نشده است بلکه این جنگ به ایجاد واقعیت سیاسی-نظامی-اقتصادی .

- واشنگتن به ریاض: حوثی ها کوتاه نمی آیند، دنبال راه های دیگری باشید! یمن نقطه تلاقی مهمی برای منافع و دیدگاه های استراتژیک آمریکا و عربستان است؛ اما بعد از گذشت بیش از شش سال از آغاز جنگ برای تحقق هدف "شکست انصارالله یمن" و "تثبیت قدرت دولت مشروع" هیچ کدام از دو هدف محقق نشده است بلکه این جنگ به ایجاد واقعیت سیاسی-نظامی-اقتصادی جدیدی در منطقه منجر شده و در ایجاد تناقض های زیادی میان این دو هم پیمان تاریخی نقش داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، این مساله همچنین به کاهش آرزوهای عربستان برای امضای توافقی که امنیت مرزی این کشور و اراضی اش را در برابر حملات موشکی حفظ کند، منجر شده است.

در سایه رفتن توپ جنگ به جبهه مأرب و پیشروی نیروهای صنعا به چند کیلومتری مرکز این استان عربستانی ها همچنان بر موضع جدی آمریکا حساب باز کرده اند تا اوضاع در این استان کاملا دگرگون شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن به ریاض: حوثی ها کوتاه نمی آیند، دنبال راه های دیگری باشید!

واشنگتن به ریاض: حوثی ها کوتاه نمی آیند، دنبال راه های دیگری باشید!