مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 07:302021-11-27اقتصادي

وعده فایزر برای تولید واکسن علیه سویه اُمیکرون ظرف 100 روز


در صورت مقاوم بودن سویه جدید کروناویروس موسوم به اُمیکرون به واکسن های موجود، واکسن های جدید علیه این سویه ظرف 100 روز آماده می شود.

- وعده فایزر برای تولید واکسن علیه سویه "اُمیکرون" ظرف 100 روز شرکت داروسازی فایزر وعده داد: در صورت مقاوم بودن سویه جدید کروناویروس موسوم به "اُمیکرون" به واکسن های موجود، واکسن های جدید علیه این سویه ظرف 100 روز آماده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تولیدکنندگان واکسن اظهار کرده اند که در صورت گسترش سویه امیکرون می توانند به سرعت واکسن های خود را با این سویه تطبیق دهند.

سویه جدید که پیش از این با نام B.

1.

1.

529 شناخته می شد دارای برخی جهش های نگران کننده است و شواهد اولیه نشان می دهد که خطر ابتلا به عفونت مجدد را افزایش می دهد.

همچنین نگرانی هایی وجود دارد که این سویه از ویروس در برابر واکسن هایی که اکنون در میان میلیاردها نفر از مردم سراسر جهان توزیع و تزریق شده، مقاوم تر باشد.

هرچند شرکت داروسازی فایزر پیش بینی کرده است که در صورت مقاوم بودن سویه جدید به واکسنهای موجود بتواند یک واکسن مناسب آن را در مدت 100 روز تولید کند.

شرکت داروسازی مدرنا نیز اعلام کرده است که از اوایل سال 2021، استراتژی جامعی را برای پیش بینی انواع سویه های نگران کننده ارائه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده فایزر برای تولید واکسن علیه سویه اُمیکرون ظرف 100 روز

وعده فایزر برای تولید واکسن علیه سویه اُمیکرون ظرف 100 روز