مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 04:452021-11-27اجتماعي

شیرابه حاصل از مدیریت نادرست پسماند بزرگترین تهدید منابع آبی کردستان است


مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان گفت: آب به عنوان مایه حیات اولویت اصلی محیط زیستی استان بوده و شیرابه حاصل از مدیریت نادرست پسماند زباله، - بزرگترین تهدید منابع آبی استان است.

فریبا رضایی، با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: رسالت ما آموزش حداکثری مردم در حوزه محیط زیست بوده و اعتقاد ما این است که باید رسانه ها همواره با روحیه ای بسیج وارانه برای نهادینه کردن قوانین و مقررات محیط زیستی تلاش کنند.

وی افزود: رکن رکین فرهنگ سازی محیط زیست،آموزش است و این مسئله بدون همفکری، همکاری، تعامل، هماهنگی و پیشنهادات سازنده رسانه های متعهد و چارچوب دار محقق نمی شود.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان، آب و مشکلات آن را اولویت اصلی مسائل زیست محیطی استان ذکر کرد و ادامه داد: آب این مایه حیات، به علت مصارف کشاورزی و از همه مهمتر آب شرب سالم، حوزه بسیار مهمی است و متاسفانه در سطح کشوری و استانی چالش آب وجود دارد کف طبق پیش بینی ها در آینده این چالش بیشتر می شود و می طلبد باید اولویت اعتبارات در این زمینه صورت گیرد.

وی زباله را بزرگترین تهدید منابع آبی استان دانست و تصریح کرد: علاوه بر زباله، مصرف کود و سموم شیمیایی توسط بهره برداران کشاورزی از تهدیدهای دیگر است که منجر به شیمیایی شدن کیفیت آب های زیرزمینی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرابه حاصل از مدیریت نادرست پسماند بزرگترین تهدید منابع آبی کردستان است

شیرابه حاصل از مدیریت نادرست پسماند بزرگترین تهدید منابع آبی کردستان است